Event zaskakującą formą promocji

Społeczeństw coraz bardziej zniechęca się do tradycyjnych form promocji i reklamy, część z nich stanowi prawdziwy przeżytek, dlatego warto nastawić się na zmiany. Osoby zajmujące się promocją, powinny zwrócić uwagę, że klienta trzeba zaskoczyć, szokować. Trudniej jest także manipulować opinią publiczną, ponieważ osoby zainteresowane produktem nie wierzą we wszystko, co pokazywane jest w telewizji czy co przeczytają na portalach społecznościowych. Dawniej, telewizja była absolutnie królującą wśród środków masowego przekazu. Odbiorca, który miał dość reklam, zsunął ją jednak na dalszy plan. Reklama stała się bowiem coraz bardziej natarczywa, wręcz agresywna – nie tylko namawiała, ale wręcz zalewała propozycjami produktów, pojawiała się w skrzynce pocztowej i elektronicznej.
promocja marki
Konsument dał wreszcie do zrozumienia, że ma tego serdecznie dość. Nie siedzi już wygodnie w fotelu, gdy reklamy pojawiają się na ekranie, przerywając wciągający film – zamiast tego opuszcza pokój. Ulotki, które dostaje na ulicy od razu trafiają do najbliższego kosza, a skrzynka poczty elektronicznej, która zalewana jest spamem, również jest czyszczona. Odbiorca nie marnuje czasu na przeczytanie poszczególnych wiadomości emailowych, nawet od sklepów i producentów, u których rzeczywiście coś kupuje. Jak się więc okazuje – reklamy są nam przekazywane, jednak tylko ich niewielka część rzeczywiście do nas trafia, ponieważ my jako konsumenci się na nią zamykamy.

Kiedy już więc doszliśmy do punktu, w którym przekonaliśmy się, że tradycyjne formy reklamy nas zawiodą, nie pozostaje nic innego, jak usiąść i zastanowić się, nad rozwiązaniem skuteczniejszym. Wydaje się, że najlepszą formą nauki czy przekazywania jakichkolwiek informacji to ta przez zabawę i uśmiech. Takie narzędzie czy też sposób na spędzanie wolnego czasu może się okazać niezwykle przyjemny, luźny, a równocześnie niezwykle szybko przekazujący niezbędne treści marketingowe, budujące wizerunek marki wśród konsumentów. To właśnie taką formą są eventy marketingowe.

Event marketingowe stanowią świetną formę promocji, skierowaną do wielu odbiorców.  Są one organizowane po to, by wypełniać wszelkie cele, stawiane przez promowane przedsiębiorstwo. Do najczęściej zlecanych zadań zalicza się: promocję, możliwość trafienia do jak największej liczby klientów, poznanie opinii. Nie należy skupiać się na wydarzeniach masowych, które trafią do przypadkowych osób. Dziś to klienci decydują i stawiają wymagania, a organizacje zajmujące się przygotowywaniem imprez muszą zaspokoić ich potrzeby. Jeśli więc firma organizująca eventy pragnie trafić do grupy nastoletnich odbiorców, powinna dopasować przyjęcie w taki sposób, by ich rzeczywiście tym zainteresować.

Obecnie, konsumpcja stanowi jeden z najważniejszych elementów życia współczesnej jednostki – staje się ona także bardziej wybredną. Chcąc ciągle prezentować coś nowego, co zaskoczy młodych ludzi, specjaliści do spraw marketingu poświęcają wiele godzin, wciąż poszukując nowych inspiracji. Jak zaskoczyć konsumenta, skoro ten już prawie wszystkiego spróbował? Naprawdę nie jest to proste, dlatego tym bardziej powinno się doceniać pracę organizatorów eventów marketingowych.

Chcąc przygotować interesujący event, nie wystarczy udać się ze zgromadzonymi na świeże powietrze. Powinno się przygotować wiele, zaskakujących i niecodziennych form rozrywki, które sprawią, że goście zapamiętają imprezę na długo. Ważna jest także otwartość – produkt czy usługa powinna być zaprezentowana za pomocą różnych środków.