„Psychologia Eventów”, a więc podręcznik dla event managerów!

Pomimo ogromnych przeszkód, z roku na rok skutecznie rozwija się branża organizacji eventów. Okazało się, że na polskim rynku, imprezy masowe i okolicznościowe stały się świetnym narzędziem marketingowym. Jak się okazuje, na rynku czytelniczym pojawiła się niezwykle ciekawa publikacja autorstwa Jakuba B. Bączka, która może stanowić świetny podręcznik dla osób, organizujących eventy. Badacz zwraca uwagę na psychologiczne uwarunkowania przygotowywanych imprez, dzieli, a także układa tematykę organizacji eventów.

marketnig
To, co przekazuje nam pisarz pozwoli na uzupełnienie braków wiedzy, jakie panowały na polskim rynku, w dziedzinie przygotowywania eventów oraz imprez społecznych. Publikacja stanie się idealną lekturą zarówno dla laików tematu, jak i również doświadczonych managerów eventowych, którzy zajmują się organizowaniem przyjęć od lat. Jako osoba zainteresowana tematem, która kształci się w podobnym kierunku, co autor – Jakub B. Bączek nie mogę zaprzeczyć, że książka ta jest niezwykle interesującą, ale przede wszystkim zaskakującą pozycją. Ze względu na fakt, że nie zabrakło tutaj wiedzy psychologicznej, a także umiejscowienia ich w bardzo realistycznych sytuacjach, z którymi organizator eventu rzeczywiście mógłby spotkać się w prawdziwym życiu, wydaje się, że lektura ta jest niezbędną dla osób z branży.

Organizatorom przyjęć i imprez masowych niejednokrotnie zdarza się, że nie przewidują alternatywnych scenariuszy, nie próbujemy nawet rozwiązywać kłopotów, ponieważ wierzymy, że „jakoś będzie”. Tymczasem, tego typu zabiegi, które odchodzą od planu pozwalają doprowadzić do prawdziwej porażki – większość event managerów przekonuje się o tym na „własnej skórze”. W pracy organizatorów imprez okolicznościowych nie ma miejsca na intuicyjne rozwiązania, wszystko powinno być dokładnie zaplanowane, co do najmniejszego punktu harmonogramu. Rozwiązania „na czuja” mogły sprawdzać się kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu, a więc wtedy, kiedy na rynku nie było jeszcze tak rozwiniętej konkurencji. Obecnie, do firm organizujących eventy zatrudnia się wyłącznie osoby wykwalifikowane, dlatego warto zgłębić temat, dzięki lekturze książki Jakuba B. Bączka. Zaprezentowane taktyki mogą okazać się niezwykle przydatnymi w każdej sytuacji, zwłaszcza że autor książki wyczerpująco rozwija każdy z poruszonych tematów. Nie pozostaje nic innego, jak polecić książkę „Psychologia eventów” i poczekać na kolejne publikacje teoretyka organizowanych imprez.


„Psychologia eventów” to jedna z najnowszych książek dla polskich eventowców, która w 116 stronach tłumaczy  w praktyce, jak radzić sobie z organizacją eventów i jaka jest specyfika tego rynku. Została wydana przez wydawnictwo Stageman Polska w Warszawie w 2011 roku.


Poniżej prezentujemy spis treści:
WSTĘP
WPROWADZENIE TEORETYCZNE, CZYLI CO TO SĄ EVENTY?
EVENT – PRÓBA DEFINICJI POJĘCIA
ROZWÓJ POJĘCIA EVENT W POLSCE
RODZAJE EVENTÓW
3 TEORIE, KTÓRYCH ZNAJOMOŚĆ MOŻE PODNIEŚĆ EFEKTYWNOŚĆ EVENTÓW
TEORIA POLA KOMFORTU JAKO KLUCZ DO SUKCESU W EVENTACH
TEORIA WIZERUNKU JAKO ISTOTNY CZYNNIK SKUTECZNOŚCI EVENTOWCA
TEORIA KAIZEN W EVENTACH
PROCEDURY EVENTOWE
NOWOCZESNE FORMY W POLSKIEJ BRANŻY EVENTOWEJ
TEAMBUILDING
POINT GAMES
INCENTIVE
RADZENIE SOBIE Z PROBLEMAMI W GRUPACH
MECHANIZMY FUNKCJONOWANIA GRUPY
LIDERZY I AUTSAJDERZY W GRUPACH
PSYCHOLOGICZNE UWARUNKOWANIA SUKCESU EVENTU
AUTOPREZENTACJA ANIMATORA EVENTOWEGO
KOMUNIKACJA NIEANTAGONIZUJĄCA
PODSTAWY PERSWAZJI NA EVENTACH
PODSTAWY PRACY Z DZIEĆMI NA EVENTACH
ANIMACJA CZASU WOLNEGO NA EVENTACH
PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA AUTORA (CHRONOLOGICZNIE)
BIBLIOGRAFIA WYKORZYSTANA I SUGEROWANA